Perth - Wave rock - Kalgoorlie

9 februari 2017

Een heerlijke vlucht met Emirates met veel eten, een tussenstop in Dubai, zijn we dan aangekomen in het heerlijke zonnige Perth van Australië. Genietend van het weer, het schitterende uitzicht op de skyline van Perth s'avonds, goed hotel, doet ons alvast wennen aan het klimaat. Hup korte broek aan en de stad in. We konden nog net een vreet tent vinden die open was want de rest zat immers al vroeg dicht op de avond. KFC !! Nou vooruit maar, even iets kleins. Geen jetlag, heerlijk geslapen, ieder op een bed van 2 bij 2. De volgende dag heerlijk de stad in geweest, Kings park bezocht, het grootste park in een stad vertelde men. Het zal wel. Toch mooi met de botanische tuin die we uiteraard niet helemaal gezien hebben. Even met de bus een tourtje door de stad. Vrij rustige stad met vele kantoren. Weinig te beleven verder.Lekker op het balkon gezeten met 2 flessen wijnen. Dag 2 wah! Ben benieuwd na 35 dagen hoeveel flessen we genuttigd hebben. Aangezien 37 dollar voor een fles hebben we ze toch maar in de supermarkt gekocht. Volgende dag onze camper opgehaald en hoppa de stad uit richting Hyden, wave rock, de naam zegt het al dus uitleg overbodig. Mooi plaatje. Toch maar bier gekocht en ergens een rest area gevonden. Geen wc of douche maar dat went vanzelf Josie !! En geen stroom !! Dit is camperen. Hele rustige plek waar tevens nog 2 campers kwamen te staan en wat regen maakte het mooie plaatje compleet. En hop, daar gingen we weer richting Kalgoorlie, oud mijn stadje waar ze momenteel nog steeds werken om een gat van 3,5 km lang, 1,5 km breed em 700 m diep !!! uit te graven voor het gesteente. Geloof niet dat ze daar nou nog goud vinden. Prachtig stadje met enorme bulldozers en hele mooie gwbouwen. Zeker de moeite waard geweest. Wel zeiknat geregend maar ook dit is camperen Josie !! Na enig uitleg van technische mankementen begint Jose het toch wel leuk te vinden. Nu de zon nog. Jammer maar hop op weg de volgende dag richting Esperance. Af en toe stoppen langs de kant van de weg, heerlijk kan overal. Alles is hier super schoon, openbare toiletten zijn goed voor te gebruiken en Jose heb ik ook achter het stuur gezet. Hup rijden. Even wennen maar gaat goed. We hebben de 1e kangaroo en slang gezien. DOOD midden op de weg. Haha kan gebeuren. Het gaat goed, is gezellig en geniet ervan. Groetjes elly en Jose.

1. Angela de Klein:
    Heey luitjes..
    Klinkt goed...gaaf tripje...lhahah
    Kangeroe kan je meenemen en opzetten thuis toch...buidel is mooie opberg ruimte voor pyama etc.
    Veel plezier om tour...
  2. Lieke:
    9 februari 2017
    Hooii! Nou klinkt goed toch. Beetje jammer dat het een dode was maaar wel al 1 gezien haha.
    Veel plezier !
  3. Caroline:
    Hoi hoi,

Nou zo te horen de tijd van jullie leven:)
    Geniet er van en ik ben zeer benieuwd naar jullie volgende reisverslag.
    Groetjes
  4. Ciel:
    9 februari 2017
    klinkt allemaal goed wat jullie al mee gemaakt hebben. maar ik ben wel benieuwd naar jullie foto,s. groetjes
  5. Pierre:
    Hoi Ellen en José.
    Voor de eerste paar dagen al veel gezien lees ik.
    Een slang zul je nog wel een keer tegen komen maar dan levend.
    Het comfort van thuis missen jullie maar dat weet wel.
    Geniet ervan.
  6. Gracia:
    10 februari 2017
    nou een reis verslag van twee dutchies voor het eerst in Australie, lachen voor mij want iedereen die hier voor het eerst komt loopt tegen dezelfde dingen op. Alles Went Jossie behalve ??? en die australiers zijn ook zo gek nog niet om aan te wennen. ik ga je wel eens introduceren hier aan wat bikies in mijn pub. lol veel plezier op jullie verdere toch en denk eraan niet leuk als een toerist slangen gaan fotograferen als ze zich bedreigt voelen ( te dicht bij komen) dan kunnen ze achterover slaan en je bijten en dan moet je het nog maar een zien of je het optijd tijd haalt in het ziekenhuis voor antigif. dus mooi laten liggen en een foto uit de auto maken als je wil. oook kangeroes vinden het niet leuk als je te dichtbij probeert te komen en kunnen dan ook agressief reageren op mensen en met hun klauw nagels je van boven tot onder open reten, hhahaha fijnen vakantie en ik zie jullie over 3 weken zal een lekkere witte wijn vast koud leggen LOL xxx