Fremantle

19 februari 2017 - Carnarvon, Australië

Na een tussenstop in Carrabin zijn we de volgende dag door gereden naar Fremantle, een leuk plaatsje waar we de camping aan het strand hebben. Heerlijk op het strand gelegen. Fremantle heeft als enige plaats aan de west kust een stuk zwemgebied afgeschermd met haaiennetten. En waar gaat iedereen zwemmen ? Daar buiten. Gebeuren hier meer ongelukken in het verkeer als met haaien zegt men. En het verkeer is al zo veilig. Dus josie ligt lekker te zwemmen. He Josie, ken je de film jaws ? Lachen. Met

onze buurvrouw Shirley zijn we de volgende dag naar Rottnest Island geweest. Mooi eilandje waar het enige dier schijnbaar ter wereld, leeft de crockets. En de 1e echte levende slang. Kreeg ginne kans om een foto te maken want dat beest schrok schijnbaar zo van jose, en weg was ie. Shit. Schitterende baaitjes, prachtig, lekker gezwommen en met de speedboot vol geladen met toeristen terug naar het vaste land. Ons witte kleurtje is inmiddels wel verdwenen na z'n daggie. Koud biertje dan maar. Onze toch besloten we maar verder naar het noorden te volbrengen want in het zuiden was het nog een beetje nat. Met een tussenstop en een heerlijke bbq in Cervantes, kregen we meer last van een heerlijke fohnwind en vliegen. Jose aan het snijden van de groente en ik het vlees. Leek me een strakker plan want anders was het vlees zo zwart als een aboriginal geworden ben ik bang. De taken zijn weer goed verdeeld. Jose de was, ik bier halen. We moeten veel drinken dus dat doen we dan ook maar. Tot dat ik smorgens om 10.00 een keer moest blazen onderweg. Zo vroeg ? Yes, why not ? Gelukkig houden we ons in. De fohn is de tas niet meer uitgeweest. Vind je het gek met 40 graden. Ge zul de kop haast verbranden, haha. Jose kaart lezen, ik rijden. Ze heeft 3 brillen en alle 3 is het niks. 1 voor de zon, 1 voor ver en de ander moet voor dichtbij zijn, maar ook dat gaat niet altijd goed als iets recht voor de neus ligt. Tis me er inne.

Hoe noordelijker we gaan hoe warmer en meer vliegen. Net Maxima onze Jose, ze wuift de hele dag. Hilarisch, en dat straks 1,5 week bij Gracia op de boerderij. Die word helemaal gek daar, haha. De nachten worden benauwder en soms korter door het geronk van een zware harley naast me maar redelijk vol te houden. Na Cervantes zijn we terecht gekomen in Kalbarri, mooi nationaal park en prachtige rode cliffs. Schitterende beesten, vergeet de naam steeds, soort struisvogels en kangaroos uiteraard. Het Yanchep NP was ook mooi met koala's. Dit op aanraden van Shirley. Met mijn gekregen oranje camelbag, van Shirley, struinen we zo de NP's af. Vanuit Kalbarri richting Denham, leuke camping, een bezoek aan Monkey Mia, een verkapte dolfijnen showtje, bezoek aan Hamelin Pool, 1 van de 2 werelds stolomieten park op het wereld erfgoed Shark Bay, zijn we dan nu geeindigd in Carnarvon om morgen door te gaan naar Coral Bay. Het snorkelen met een manta ray en heel misschien een whale shark staat ons nog wat te wachten. Lol hebben we maar ook stress. Vandaag geheel onverwachts een pomp gemist om vervolgens er toch een te bereiken met 80 km per uur, zaten we met geknepen billen in ons wagentje. Dit was 1 malig, totaal onvoorzien door verkeerde info langs de weg maar we hadden het gehaald. Pfffff. Gelukkig nog op een route waar veel mensen komen anders heb je een gruwelijk probleem met buiten 40 graden. Het blijft ook een avontuur en het moet een beetje spannend blijven anders word het gauw te gewoon. Nou, veel leesplezier en het gaat ons goed. Groetjes Elly en Jose.

1. Pierre:
    19 februari 2017
    Nou weer genoeg mee gemaakt.
    Net die slang niet gezien hij is zeker geschrokken.
    Een biertje op zijn tijd en van de omgeving genieten.
  2. Gracia:
    20 februari 2017
    gullie zijt me een stel heur veel plezier dames nog ong 10 nachtjes slapen en ik kan van onze Jos genieten en jou Elly lol kijk er naar uit xxx
  3. Gracia:
  4. Gracia:
  5. Angela de Klein:
    20 februari 2017
    Geweldig avontuur, en prachtig om te lezen hoe jullie daar instaan.
    Josje is ook een echte kampeerfreak
    Geniet van jullie spannende reis, en geef Grace een vette knuffel van ons..
  6. Caroline:
    20 februari 2017
    Nou wat een verhaal:) om te lachen, maar Let volgende keer beter op de pomp voor jullie stil komen te staan! Geweldig wat jullie mee maken daar. Geniet er van en een goede reis verder.
  7. Angela de Klein:
    23 februari 2017
    Ver weg ..en de hele dag Jarig..
    Josje van gefeliciteerd met je verjaardag.
    Een speciale dag met een warm tintje.
  8. Nietje:
    23 februari 2017
    Nog 'n keer hieperdepiep hoeraaaaa lieve schat van herte gefeliciteerd vanuit stormachtig Ewijk dikke en ook de groetjes aan El en Gracia en nog volop lekker genieten daarzo gr. nietje
  9. Nietje:
    Shit dikke KUS bedoel ik