Coral bay naar fremantle

27 februari 2017 - City of Fremantle, Australië

Na een lange omweg van 238 km ivm een afsluiting van de kortste weg, door de regen nog, aangekomen in Coral Bay.
Een leuke camping gevonden zo goed als aan het strand. Een kleine pomp om weer even bijj te tanken, de enige in de regio. En gelukkig doet ie het. En gelukkig onze zijspiegel nog gered bij het indraaien naar de pomp. Blijft toch link Jose achter het stuur. Soms dan !! Het gaat goed, soms bijna in de berm. Toch even wennen links van de weg rijden. En een automaat nog wel. In Coral Bay hebben we een boottocht geboekt om te gaan snorkelen naar de manta ray en evt een whale shark. Die laatste helaas niet gezien. Andere boten hadden wel het geluk. Er vliegt dan ook een vliegtuigje mee om deze enorme reuzen te spotten. Schijnbaar zijn ze dit jaar vroeg want normaal komen ze pas vanaf maart op de plek waar we ze zouden treffen. Het duiken is waardeloos hier, verder niet veel te zien en de prijzen zijn enorm. Om alleen al een keer te snorkelen voor een halve dag kostte 90 euro maar dat had ik er wel voor over voor de whale shark, maar helaas. De enige whale shark die ik zag was onze "observer Josie " die tevens 45 dollar kostte om mee te mogen varen want snorkelen is niet haar ding. Een leuke bijkomstigheid hier in het noorden is toch wel weer het prachtige weer, 40 graden, geen wolkje te zien, alleen heeeeeeeel veel vliegen. Blijft toch komisch met Josie, haha. Helemaaaaal gek werd ze. Och Jose, nog zeker 3 weken hebben we, haha. Het leuke van reizen is dat iedereen toch wel dezelfde kant op gaat en je steeds bekenden tegen komt. De humor ervan is dat wij herkend worden aan de roze oorbellen en schoentjes van onze blonde, inmiddels donker getinte Jose. My mother is hotter than ......... !! Leuke plek hier, heerlijk gegeten in het cafe met een snitzel zo groot dat het over het bord heen hing, zijn we na 2 nachten afgezakt naar Geraldton. Onderweg met piepende banden in de remmen zag ik een bord liggen met de tekst ROADTRAIN. Deze kon ik uiteraard niet laten liggen en het gevecht begon wie hem mee naar huis zou nemen. Het bord was zo groot als de voorkant van ons campertje dat we er maar een foto van hebben gemaakt. Het ding pastte niet eens in mijn rugzak. Dit vonden we erg grappig en moesten het helaas acherlaten in de kliko. We vonden het tijd worden om een beetje terug te gaan om zo niet te moeten haasten op het einde en de nodige kilometers meer te moeten rijden. Geraldton, saaie plaats en puur voor een tussenstop. De 23e, de grote dag ven een 55 jarige zijn we geland in Rockingham. Zeer leuke plek, slingers opgehangen, de hele buurt uitgenodigd, maar niemand kwam. Snap er niks van. Met het ophangen van de slingers werden we gelijk aangesproken dat we hier geen ondergoed mochten ophangen. Daar waren inmiddels de waslijnen voor. Weet niet wat de eigenaar dacht, maar waarschijnlijk dat we een wild feestje wilden houden. Nu kan ik je vertellen dat het ondergoed van een 55 jarige nog best wel hip is tegenwoordig. EN ROZE !! Het was zo'n wild feest dat we al om 22.00 in bed lagen. Immers iedere dag zijn we vroeg op, ivm het mooie weer en niet smiddags in de hitte willen reizen. Dan zijn we helaas genoodzaakt om aan ons kleurenschema te werken. En de inhoudelijke mens. De volgende dag richting Busselton, Sandy Bay,, een hele leuke camping voor 3 nachten. En eindelijk weer wifi. Vanuit hier zijn we dagtripjes gaan maken. Een dag naar de langste jetty van Australie, 1,8 km uit de kust. En wat denk je ? Met het treintje wah, immers een half bejaarde tijger bij ons. Hier konden we onder water kijken wat erg mooi was. Ook hier weer geen mooie duiklokatie. Leuk om te doen en hop naar het strand. Inmiddels uurtje of 4-5, en tijd om heerlijk te zwemmen. Sta ik tot mijn knieen in het water en Jose inmiddels enkele meters verder uit de kust heb ik ze toch maar even geroepen. Joseeeee !! Kom eens terug. Wat is er ? Eehhhhh, er zwom zojuist een haai van 1,5 mtr langs me !!! . Lul niet !! Oke dan niet. Grapje, en of dat ie er zwom. Schijnbaar toch een rifhaai, donkere, die niks schijnt te doen. Het vlees van een 55 jarige kan nog wel eens erg mals zijn, haha. Even later zag ze hem ook. Okayyyyy. Roggen, schildpad, dolfijnen, we hebben al een hoop gezien, maar deze nog niet. Meestsl houden helikopters het in de gaten en mochten ze iets zien gaat er een alarm af om de mensen te waarschuwen. De
mensen zelf zijn vrij nuchter en zwemmen gewoon verder. Volgende dag een mooie route uit gekozen door het gebied van Margaret River, bekend om de 300 wijnboeren die er zitten en je dus overal zomaar wijn kunt proeven bij ze. Erg leuk en gedaan ook. Was super om te doen, gewoon bij een wijnboer thuis. Maar js de toch ging verder, de wijn werd minder en de route prachtiger. Bij Hamelin Bay gezwommen, zouden sting ray's zitten, ja smorgens vroeg ja, maar niet als wij er zijn. Verderop de grotten ingeweest, erg mooi, limestone caves, werkelijk prachtig. Leuk om er 1 aan te doen en niet alle 4. Jose heeft weer een angst overwonnen. Afgereist naar het zuidelijkste puntje van Australië waar 2 zeeen elkaar treffen, Cape Leeuwin NP. Indische en Southern Ocean. Zo ook weer gezien en afgestreept en back home. Vandaag lekker een strandje, heerlijk uit eten en morgen vroeg terug richting Fremantle, onze laatste halte voor Perth, om dinsdag de camper terug te brengen. Ook dat zal weinig huishouden geven aan oma en gaan we nog heerlijk genieten van ons campertje. Het is ons goed bevallen. Vele grenzen zijn verlegd voor Jose en we hebben het hartstikke goed en leuk gehad. Op naar Melbourne.
Groetjes Elly en Jose.

1. Nietje:
    4 maart 2017
    Hey lady's dat avonturieren daarzo doen jullie goed samen. Hierzo alles z'n gangetje, lekker saai. Dus geniet er nog maar flink van en dan is 'n vliegje meer of minder geen ramp want hierzo nog steeds flink herfstachtig dus ik wil wel ruilen dus geniet ze nog
    Groetjes, Nietje
  2. Nietje:
    4 maart 2017
    Of 'n haai tje meer of minder dan vooruit